Το άγνωστο αεροσκάφος της Κέας.
Θάλαμος διακυβέρνησης του αεροσκάφους. Διακρίνονται τα καθίσματα των πιλότων, τα οποία βρίσκονται ακόμα σε καλή κατάσταση.
Οι Δημήτρης Γκαλών και Βασίλης Μαύρος στο μπαλόνι της καταδυτικής γραμμής.
Το πρόσθιο τμήμα της ατράκτου, του αγνώστου αεροπλάνου της Κέας με τον αριστερό κινητήρα και την έλικα.
Το άνοιγμα της φρακτής, ιδωμένο από την επάνω πλευρά του αεροσκάφους.
Ο κύριος κορμός της ατράκτου του αεροσκάφους.
Οι δύτες της πρώτης καταδυτικής ομάδας επιβιβάζονται, κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, στο καΐκι Μπενίτος, το οποίο αποτελεί την καταδυτική πλατφόρμα της αποστολής.
Το ουραίο πτερύγιο του αεροσκάφους, προβάλει μέσα από το μυστηριακό φως του βυθού.
Δύτες προσδένουν λεπτό σχοινί αναγνώρισης θέσης στη περιοχή του πολυβόλου.
Ο ρυγχαίος κινητήρας και ο θάλαμος διακυβέρνησης. Ο κινητήρας γέρνει προς τον βυθό αλλά παραμένει συνδεδεμένος με την άτρακτο.
Ο ρυγχαίος κινητήρας μερικώς αποκολλημένος από την άτρακτο. Η έλικα παραμένει στη θέση της.
Το ουραίο πτερύγιο είναι καλυμμένο από θαλάσσιους οργανισμούς.
Το εσωτερικό του κυρίως διαμερίσματος του αεροσκάφους. Στο βάθος διακρίνεται η πόρτα που οδηγεί στο πιλοτήριο και δίπλα της το κάθισμα του ασυρματιστή.
Το σημείο εισόδου στα ενδότερα του αεροπλάνου, η φρακτή της οροφής, φωτίζεται από δύο δύτες.
Το σημείο εισόδου στο πίσω μέρος του αεροπλάνου. Μετά την είσοδο, προς τα αριστερά, βρίσκεται ο χώρος όπου είναι τοποθετημένος ο γυροσκοπικός μηχανισμός του πολυβόλου.
Το πάνελ των οργάνων στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, καλυμμένο από βενθικούς οργανισμούς.
Το πολυβόλο στο πίσω μέρος της ατράκτου, τοποθετημένο στην γυροσκοπική του βάση. Διακρίνεται ο ανεμοθραύστης του πολυβολητή.
Ο δεξής κινητήρας του αεροσκάφους. Η προπέλα του, όπως και στους υπόλοιπους δυο, είναι ανέπαφη, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι κινητήρες δεν βρίσκονταν σε λειτουργία κατά την διάρκεια της προσθαλάσσωσης.
Ο Βασίλης Μαύρος καθαρίζει, με ένα μαλακό σφουγγάρι, το πλαίσιο όπου θα έπρεπε να βρίσκεται ο αριθμός παραγωγής του αεροσκάφους.
Το πλαίσιο με τον αριθμό του αεροσκάφους, γνωστού σαν Werknummer. Δυστυχώς λόγω της μεγάλης παραμονής του στο θαλάσσιο νερό τα στοιχεία παραγωγής του αεροσκάφους δεν είναι ορατά.
Το εσωτερικό της κύριας καμπίνας και η πόρτα που οδηγεί στο πιλοτήριο.
Το σκέπασμα της φρακτής, από την οποία πιθανώς εξήλθε το πλήρωμα του αεροσκάφους, βρίσκεται πεσμένο από την αριστερή πλευρά της ατράκτου.
Ο Γιώργος Βανδώρος βιντεοσκοπεί στην περιοχή του πιλοτηρίου.
Οι τελευταίες στιγμές της βιντεοσκόπησης λίγο πριν από την ανάδυση.
Κατά την διάρκεια της ανάδυσης, της δεύτερης ομάδας, ο Leigh Bishop, μέλος της καταδυτικής ομάδας του Βρετανικού, αποτύπωσε την ομάδα μας και το σκάφος της αποστολής με φωτογραφικές λήψεις από το ελικόπτερο του πλοίου Cdt. Fourcault. (Copyright Leigh Bishop).
Το άγνωστο αεροσκάφος της Κέας αναπαύεται στον αμμώδη βυθό καλυπτόμενο από τα κρυστάλλινα νερά του Αιγαίου.
Ο μικρός χώρος, πριν από το πολυβολείο, όπου διακρίνονται κομμάτια του κάτω μέρους της βάσης του πολυβόλου. Στην αριστερή πλευρά διακρίνονται, όρθια τοποθετημένα στην θέση τους, τέσσερα όπλα. Το δεύτερο είναι πιθανώς ένα οπλοπολυβόλο.
Το ραδιογωνιόμετρο και η βοηθητική πυξίδα στον κύριο χώρο του αεροσκάφους. Διακρίνονται καθαρά τα γράμματα N (Βορράς) και W (Δύση).
Ο πομπός και ο δέκτης του ασυρμάτου, πιθανώς ενός FuG III, έχουν καταρρεύσει στον χώρο εργασίας του ασυρματιστή.
Ο Γιάννης Πρωτόπαππας ερευνά τον χώρο του πιλοτηρίου όπου εντόπισε τα πηδάλια του αεροσκάφους, τα οποία βρίσκονται πεσμένα επάνω στα καθίσματα των πιλότων.
Ο ρυγχαίος κινητήρας του αεροσκάφους, καλυμμένος από βενθικούς οργανισμούς.
Το πιλοτήριο όπου διακρίνεται ο άξονας του δεξιού πηδαλίου ανάμεσα στο κάθισμα του πιλότου και των οργάνων διακυβέρνησης.
Όχι μόνο η άτρακτος, αλλά και τα παράθυρα έχουν επικαλυφθεί από θαλάσσιους οργανισμούς, δημιουργώντας έναν πολύχρωμο ζωντανό τάπητα.
Η ουρά ήταν το πρώτο τμήμα του αεροσκάφους που συνάντησε η ομάδα μας κατά την διάρκεια της πρώτης κατάδυσης σε αυτό.
Στο κάθισμα του αριστερού πιλότου διακρίνεται το αριστερό πηδάλιο του αεροσκάφους, από το οποίο έχουν λιώσει τα σχήματος ημισέληνου ξύλινα μέρη του.
Ο Γιώργος Βανδώρος (αριστερά) και ο Γιάννης Πρωτόπαππας (δεξιά), στην στάση αποσυμπίεσης των έξι μέτρων.
Junkers 52 στην Ελλάδα το 1941. (DG Collection).
Το εσωτερικό του κύριου χώρου του αεροσκάφους.
Επεξήγηση των οργάνων του κυρίου χώρου του αεροσκάφους (γερμανική ορολογία). Σύγκρινε με την προηγούμενη φωτογραφία.
Γερμανοί αλεξιπτωτιστές λίγο πριν την επιβίβαση τους για την Λέρο τον Σεπτέμβρη του 1943. Στο βάθος διακρίνεται το Ju 52 που θα τους μεταφέρει. (Photo Bauer, Bundesarchiv – Bild – 101I-527-2348-21). (Photo Bauer, Bundesarchiv – Bild – 101I-527-2348-21).
Ο πίνακας οργάνων του πιλοτηρίου.
Πίνακας οργάνων του Ju 52.
Επεξήγηση του πίνακα οργάνων (γερμανική ορολογία).
Το πολυβόλο MG 15 του αεροσκάφους της Κέας.
Επεξήγηση του πολυβόλου MG 15 στην εκδοχή «Schusswaffe B-Stand» (Ju 52 της Κέας, γερμανική ορολογία).
Σεπτέμβρης του 1943, Γερμανός αλεξιπτωτιστής επιβιβάζεται στο Ju 52 που θα τον μεταφέρει στην Λέρο. (Photo Bauer, Bundesarchiv – Bild – 101I-527-2349-04). (Photo Bauer, Bundesarchiv – Bild – 101I-527-2349-04).
Το πολυβόλο MG 15, των 7,92 χιλ., ήταν το κύριο όπλο του Junkers 52 της Κέας (B-Stand).
Το σημείο κατάδυσης
Copyright © 2009 by D. Galon and the S/S Burdigala Project Team